tisdag 26 maj 2009

Count Down

Jag har aldrig antagit mig en liknande fysisk utmaning. Nu känner jag att det närmar sig. Har varit lite frånvarande eftersom jag har ägnat mig tid åt min förtjusande dotter.
Kommer jag att klara mitt mål? fyra timmar? Jag har förståss ingen aning. Men jag tror att jag kan göra det eftersom jag har följt Salkaiz-program ganska bra. Och när jag gjorde det inför halvmaran i höstas så klarade jag mitt mål på sub 2 tim. Då borde det ju bara klart, eller... Det som har gjort mig lite osäker var när jag sprang med en mycket rutinerad löpare som sa att en mara är lång och såg lite fundersam ut när jag berättade att jag skulle springa under fyra timmar.
Jag har i alla fall skött min skada exemplariskt och har tränat mycket försiktigt, och har nu på sista tiden kunnat köra kortare pass i mitt tänkta tempo 5,30/K.

Min hokus-pokus-doktor har sagt att jag inte får äta ris, bröd, havre, vete, pasta, ost, mjölk och en massa fler förbud, det struntar jag i denna vecka. Inte för att jag tror på en klassisk kolhydratuppladdning men jag tror att det är svårt att fylla på alla depåer utan ovanstående födoämnen.

I morgon kör jag mitt sista pass.

Inga kommentarer: