onsdag 6 maj 2009

Äventyrsbad


Idag drog jag till Eriksdalsbadet efter jobbet. Jag är mer motiverad än någonsin att träna, nu när man inte kan. Ironiskt. Jag har aldriga varit bra på att simma, idag tänkte jag att jag skulle ge simning en serös och ärlig chans, som sport. Köpte givetvis då ett par simglasögon, så att man kan ta så där coola långa simtag och glida fram som en delfin i bassängen.
När jag hoppade i så blev det inte riktigt som jag tänkt mig, det blev mest kallsupar och imma på glasögonen. Jag gav upp efter 10 minuter, med glasögonen alltså...simpasset blev på en timma. Lite jobbigt blev den när jag på slutet simmade på rygg och plötsligt hörde---plopp! Och vips singlade mina nya glasögon (kostade bara 40 spänn, men ändå) ner i djupet. Och jag undrade vad jag skulle göra. Hade bara tre minuter kvar på passet så jag körde klart det. Och sen gick jag till en tränare som ledde några ungdomar, tänkte att någon av dom kanske var bra på att dyka. Men tränaren tycke att det var kul och gav MIG(!) ett par glasögon och sa att nu är det bara att hämta dom. Shit, det var länge sen som jag dök ska jag erkänna, men jag provade. Och faktiskt så fick jag upp glasögonen på första försöket. Och tränaren såg det och blinkade.
Ett bra pass, helt enkelt.

Inga kommentarer: