onsdag 13 augusti 2008

Tillbaks till brott(s)platsen

I dag stod det backträning på schemat och det är nästan två månader sen jag skadade mig under... just precis - en backträning. Bestämde mig för att bege mig tillbaks till Hagaparken, som Bergman så måste man möta sina dämoner (som Ingmar stavar dom).
Jag har dock lärt mig lite av mitt förra backpass och jag hittade en lite brantare backe denna gång och där stod jag och tittade på backen, vad ska hända, kommer backen att skada mig igen, eller kommer jag att skicka ner dämonerna i jorden och flyga som en Japansk ninja... jag bestämde mig för att ta lite lungnare än förra gången. Efter 10 minuter upp och ner så kände jag mig stark och kunde öka farten och belastningen till 95% av maxpuls, yes!

Men jag har missat mycket kvantitetsträning och det är ju bara fyra veckor kvar till halvmaran, och jag har i princip bara sprungit ett långpass på 14K.
Backträning är något som man inte gör som vanlig motionär, det är ju inte helt normalt att kuta upp och ner för en backe, i mitt fall bara dryga 15 minuter, men det känns bra. Jag börjar sakta men säkert fatta vad alla löpnördar söker...

6K upp och nerjogg och lite löpskolning (vem är det som hittar på alla töntiga namn?) så var jag supernöjd när jag fick strecha mina löparmuskler.

Inga kommentarer: