tisdag 19 augusti 2008

Pulsklockan

Jag tror att jag håller på att bli beroende av min pulsklocka. Idag hände något som inte hänt tdigare. Jag hittade inte min klocka när jag skulle ut och springa, vad skulle jag göra? Var är den, kanske tog jag av mig den och glömde den på jobbet? Ska jag ställa in mitt pass? Kan jag använda en klocka med sekundvisare?
Jag satt på sängen och var ärligt talat väldigt fundersam på vad jag skulle göra. Alternativen var att springa till jobbaet och kolla om den var där eller bara att sticka i väg.
Och jag som har varit och kalibrerat min klocka på bana, nu visar den perfekt fart och längd. På dagen schema stod det att jag nu skulle jag ut på intervallpass och var naken på armen.

Tillslut så samlade jag mig och sprang iväg, och det kändes toppen! Kanske man inte ska föra bok på vartenda steg som man tar. Ett litet problem var ju att jag inte visste riktigt hur länge jag skulle vila mellan seten på intervallerna, men jag tror i alla fall att jag fick en bra träning i dag.
Utan klocka, (men nu måste jag leta rätt på den)

Inga kommentarer: