onsdag 2 juli 2008

Dyster prognos

Jag har pratat med min ortoped, som gjorde mina inlägg i skorna. Han gav mig en mycket dyster prognos av min onda fot. Han trodde med alldra största sannorlighet att jag hade en spricka eller ett benbrott på ovansidan av min fot och sa att jag måste vila, det är det enda man kan göra. Suck, men jag får vara glad att det går bra att cykla utan att det gör för ont, ortopeden sa att det var ok, så länge jag inte belastar främre delen av foten. Jag vet inte hur länge jag kommer att ha ont, men i värsta fall så är det två månader!

I går var jag på gymmet men vilade från cykeln eftersom jag känner att mitt långpass sen helgen sitter fortfarande i och jag vill ju inte dra på mig några fler skador. Lite skön styrketräning med focus på core - mage, rygg och sidor. Känner att löpningen har gett en bra grundstyrka i kroppen, men tror att det är bra att komplettera men lite vikter.

Jag har ju som mål att bli av med några kilon och har nu dessvärre stannat på 85kg, 2 kg från mitt mål. Det är lite svårt att motivera sig när man inte kan träna ordenligt, men jag försöker. Jag har i dag ätit min sallad med kalkon och avocado, det är faktiskt gott med smalmat, det svåra är ju att det är ju också gott med fikabröd... Nu ska jag ta ett äpple.

/f

Inga kommentarer: