torsdag 31 juli 2008

Nu är jag på g

Löpningsrapport: Söndags 1 mil asfalt, tisdag 7K fartlek terräng, idag 8K asfalt. Jag är helt enkelt på gång igen. Det är fantaskiskt skönt att få snöra på sig skorna igen och få röra sig på ett skönt sätt, nämligen löpandes.

Fartleken (jag har inte kommit på något bättre namn) var otroligt kul och jag låg nere på 5.00-tempo långa sträckor på sega flisbäddar i skogen.

I dag var det segt och springa, testade att springa min tävlingsfart på halvmaran, 5,40-tempo, det gick ganska bra i 4K men sen var jag tvungen att släppa till 6.00T. Men det var en tryckande oskvärme och luften stod stilla, jag börjar faktiskt att längta till höstens friska luft. Men jag klagar inte på värmen och solen, jag älskar det.

I dag träffade jag Marathonfarsan eftersom jag har åkt upp till norrland för att kolla läget i min gamla hemort. Jögga och Figgemannen bjussade på gott grillat kött med grönsaker, rena rama supermaten med lågt GI. Det enda som skilde oss åt var att jag inte drack en massa alkohol, jag antar att jag kommer att vara lite fräschare i morgon när jag ska ut och spela golf kl7 i morgonbitti, det är första rundan i år och den tredje rundan på två år. Man kan lätt säga att golfen har fått ge vika för mina andra intressen, men det ska bli kul att se hur man ligger till.
Men tillbaks till festen, i ett otroligt vacker skärgårdsmiljö, men utsikt över havet. Gubben i huset hävdade att Yoko Ono hade varit på fest i huset hos en tidigare ägare, jag säger ingenting. Man kanske kan tro att det skulle bli ett evighetslångt snack om löpning när vi ses men icke, det blir mest snack om att det borde vara en motorväg till norrland och om andra sköna saker.
Nu ser jag fram emot mitt nästa långpass.

Inga kommentarer: