tisdag 15 juli 2008

Bästa tid för rehab

Runt vår underbara stuga går jag omkring och kärrar jord, gräver, sågar, målar och fixar lite allmänt. Och det är just vad min onda fot vill göra, jag går barfota och tar försiktiga och kontrollerade steg, och det blir många steg under en dag. Ner till ateljen och upp tillhuset, runt och tillbaka. Inte något kontorssittande med trånga skor.

I dag sa min skadade fot till mig att han tyckte att han inte kunde ha fått bättre rehab av mig än vad han har fått hittils, man kan ju inte annat än bli glad av en sån kommentar. Många små barfotasteg har skrämt i väg smärtan och nu är det mer en molande, krypande, läkande småvärk som sipprar fram då och då. Sommaren är underbar!

Det var kul att snacka med grannen idag, han höll på tappa hatten när jag sa att jag skulle springa stockholmhalvmarathon:
- Va, det är ju över två mil! Sa han.
Häftigt för mig att det ligger inomräckhåll. Bra för egot att snacka med grannar och inte bara läsa andralöpbloggar.

Inga kommentarer: