onsdag 4 februari 2009

Vecka med rutiner

Den här veckan är den första i år som jag har kommit tillbaka till mina vanliga vardagsrutiner. Det känns toppen eftersom då får jag tid till att följa träningsprogrammet ordentligt.

I kväll när jag bytte om till löpningen kom min son och sa att han ville byta om och följa med ut och springa, vem kan säga nej till en liten söt 2,5 åring? Fixade något som liknade mina kläder med tajts, skor och jacka. Utanför nere på trottoaren så kom han på att han ville byta skor... Ok, vi gick upp och hittade springskorna. Sen bar det iväg, lillkillen pinnande på ganska bra. Det roliga uppstår när man möter människor som tittar på mig och undrar om jag har några kines-ispirerande träningsmetoder, med att vara ute med min son 20.00 och jogga, med uppmuntrande ord som: Vad snabb du är! Bravo! Det blev en runda ner till "stora vägen" och tillbaka, säkert 600m. Det är i allafall kul att han gillar att springa, men vilket barn gör inte det?

Dagens träningspass bestod av 1000-metersintervaller. Jag har lämnat in min klocka på service för byte av batteri, så jag hade inte så bra koll på min träning. Jag körde gärnet, mjölksyra och smärta. Tror att jag nådde till 1000-meter, följande 5repetitionerna blev 200m kortare, men bra tempo. Mitt tempo ska ligga på 4,30-5.00 tempo på intervallerna. Lite svårt att veta nu, utan klockan, men när jag joggade hem de sista 2K så kände jag att jag hade tagit ut mig ordentligt.

I kväll har vi plåtat ett omslag för en kommande bok som kommer ut i mars. Nu ska jag äntligen gå och lägga mig.

Inga kommentarer: