måndag 23 februari 2009

Långpass på bergig riviera




I söndags, steg jag upp tidigt. Inga rörelser eller ljud hördes i huset. Solen stiger sakta upp över bergtopparna och fåglarna kvittrade. Det var 8 grader och vindstilla när jag gav mig iväg. Jag hade en plan att springa 18K, Från Cannes, Le Cannet upp till Vallauris sen ner till havet och sen upp för ett berg och hem till huset. Men när jag kom ut och skulle springa mot Vallauris insåg jag att staden ligger uppe på ett högt berg och jag gjorde en liten justering i löparplanen. Tycker att det är otroligt kul att ge sig ut och få se så mycket nytt och det går upp och ner, man vet inte om man ska orka eller vad som dyker upp runt nästa hörn. När jag kom ner till havet värmde solen ordentligt och det var kul att glida fram på strandpromenaden. Efter 14 K så svängde jag upp mot berget där huset står, 2 K uppför längs en serpentinväg. Helt klart en ny upplevelse att springa i en så lång uppförsbacke.
I dag är det vilodag, var och badade med familjen på ett badhus, sonen simmade 100 meter alledes själv (med flytkuddar på armarna). Gissa om jag är är en stolt pappa!

Inga kommentarer: