måndag 9 februari 2009

En bra vecka

Jag är helt fokuserad på att få upp mängden och förra veckan sprang jag 36K vilket är nästan godkänt.
Långpasset igår kände jag mig stark, över Västerbron testade jag min tänkta marathonfart och det var inga problem. Drog ner på takten och planade ut på söder, men kunde löpa aktivt och tänka på spänst och hållning. Efter 10K hade jag en otroligt skön känsla, som avtog i uppförsbackarna mot söders hjärta. När jag kom fram till Renstjärnasgatan och hade utsikt över hela Stockholm i nattlig vinterskrud var jag tvungen att dra ner på tempot för att bara njuta av vår vackra huvudstad.
Sista kilometrarna testade jag en fartökning, 5,47 och 5,30, blev förvånad att jag kunde hålla den farten efter 18K. Ett till bra pass, jag tror att jag har höjt min formkurva. Yes!

Inga kommentarer: