torsdag 22 januari 2009

Gran Canaria

Nästa vecka kan jag äntligen se fram emot lite värme kring benen, ska jobba på Kanarieholmarna i en vecka. Min uppdragsgivare har lovat att jag ska få jobba från morgon till kväll. Men jag har en plan på att springa varje dag, antingen tidigt eller sent. he he.
Jag är nämligen mycket less på den här kalla vintern och är nåstan på väg att ge mig in på ett gym för att göra ett träningspass i veckan vi får se...
Löpningen tickar på men jag kommer inte upp över 30K i veckan på grund av en massa orsaker, men antagligen är det bara att jag inte planerar mitt liv tillräckligt bra, jag menar, det är ju bara ca 4 timmar jag behöver ägna åt löpning. (Men jag skulle vilja ägna mycket mer... och i varmare väder.)

1 kommentar:

farsan sa...

Äh, skärp till dig! Löpningens första regel är "Don't be a whiner. Nobody likes a whiner, not even other whiners."

"...löpningen jag utför är allt annat än glamorös: 2 % lekfullt deltagande, 98 % hängivenhet! Det är en tuff formel. Sticka ut i skogen i en bitande kyla eller tryckande hetta, och logga kilometer efter kilometer"

På Gran Canaria kan ingen höra dig skrika...eller se dig träna.