måndag 12 januari 2009

Ännu en dålig vecka

Varje måndag så tror jag att nu, den här veckan så kommer jag att följa min träningsplan, jag ska göra alla passen och jag ska bli snabb, snygg och uthållig. Men som vanligt när man summerar veckan så är det med besvikelse i hjärtat, endast 22K denna vecka, och jag hade lovat mig själv att jag skulle i alla fall komma upp till 30K. Det är bara att bita i det sura äpplet och inse att jag har missat en vecka av viktig träning. Nästa vecka ska jag springa minst 30K. Jag lovar. För jag vet ju att missadträning kan man inte ta igen.

Veckan har varit en rivstart jobbmässigt vilket har pajat lite av mina löparplaner, man jag är nöjd med att lägga ett pass från jobbet vid 22-tiden, sen att det var svinkallt och höll på frysa ballen av mig det hör inte hit, ensam i motvinden längs strandvägen.

Långpasset idag var lite varmare och skönare, har hittat bort till söder via västerbrn och sprang den fina sträckan runt södermalm, tillbaks via Stadshuset. Jag var ute i två timmar med en medelpuls på 151, hoppas att det ger lite resultat till veckan.

Inga kommentarer: