söndag 21 september 2008

Soft vecka med ett bra långpass

Veckan har varit lugn med endast två pass. Ett morgonpass på 7K och idag var jag ute i 20K, kändes toppen.
Just nu så har jag inget direkt mål så jag vill bara hålla mig i form och senare försöka bygga styrka och speed. 20K är mitt längsta träningspass och det var en jobbigare bana än vad jag trodde när jag tittade på kartan i går. Sprang via sumpan, Bromma och när jag kom till Äppelviken så var jag inte beredd på 4 superstora backar som verkligen höjde pulsen. Tycker att det kändes bra att få ta i lite efter 13-14K, vet inte äm det är ett bra träningsupplägg men nu känner jag att benen har fått jobba och det är väl bra.
Blev lite chockad när jag kom hem och kollade maxpuls 104%/194 en ökning från 185 som jag tidigare hade haft. Det lät helt otroligt men jag trodde att det var så, ända tills jag såg att maxpulsen var från första kilometern vilket också betydde att det måste ha blivit något fel och jag har inte mer än 185 i max.

Inga kommentarer: