söndag 5 december 2010

En lugn vecka.

Jag pulserar träningen med en lugn vecka. Endast 17K fördelat på tre pass. Övrigt så har det bara blivit några raska promenader. Jag tar det lugnt i övergången till framfotalöpning, jag vill att det ska kännas mer kul än jobbigt. Jag har inga problem att ta ut mig och köra tuffa pass. Men jag tror inte att det är smart att köra hårt nu när man byter teknik så radikalt.
Det som oroar mig är att jag inte allt är uppe i de antal mil jag hade tänkt mig nu under grundträningsperioden. Och om bara två veckor så drar mitt pre-marathon-program igång. Då blir det 2 kvalitetspass med hög fart och ett långpass. Utöver detta kommer jag att komplettera med alternativ träning. Det viktigaste just nu är att hålla sig frisk och skadefri. (För visst känns det ibland som att man laddar inför ett VM...)


Inga kommentarer: