tisdag 21 oktober 2008

Funderingar i sjukdomens dimma

Jag har inte varit sjuk på flera år och nu small det till som en blixt från klar himmel. Trött, hängig, snuva, ont i halsen, ja det är faktiskt lite synd om mig. Och jag får inte vara hemma på grund av att jag har viktiga saker på jobbet som måste göras, ibland vill man vara anställd...
Men när man är sjuk så vill man inte äta vissa saker och andra saker känns viktiga när man är förkyld.

Till exempel så har jag som genom ett trollslag bytt ut mitt morgonkaffe till ett grönt te, varför då, jo kroppen säger att jag vill ha grönt te.
Till lunch väljer jag att inte gå till den kolhydratstinne indiern som jag så ofta går till, utan jag styr min kosa mot butiken för att köpa paprika, tomat, avocado, rökt kalkon och färsk spenat. Skär upp allt sammans till en smarrig sallad, för att kroppen vill det. Kroppen säger att jag kan äta mig frisk, jaha, nyttigt verkar det vara.

Det verkar kanske logigskt, man blir sjuk och väljer heldre nyttiga saker, men på kvällen säger kroppen att jag behöver en whisky, och då inte en liten utan en stöddig. Nice, tänker jag.
Då undrar jag är det så att whisky kanske är helt enkelt nyttigt eller är det bara så enkelt att jag har hittat en tveksam tröst i whisky för att jag inte får vara ute bland dom tuffa killarna och tjejerna som är ute och springer?