söndag 5 oktober 2008

Veckorapport

Det har varit odiciplinerat i veckan, endast 15K som jag sprang i dag. Och det borde ha blivit längre men det var ett elendes väder i dag och tycker att man får vara nöjd med bara att ha varit utanför dörren idag. Mötte endast sex löpare i dag, det var ingen joggare ute.
På Södermälarstrand sprang jag i kapp en man som var ute och gick, alltså gång-gick (tävling) och han såg sliten, trött och kall, på hans jacka stod det Cypern. Och jag undrade vad han tänker om oss svenskar som bor i detta land med kyla och regn stora delar av året. Liknande tankar ploppade upp när jag mötte ett gäng indier som hade mycket stora problem att hålla i deras paraplyer, men dom verkade ha kul, dom skrattade högt när papraplyerna blåste sönder. Det var inte svårt att skratta med dom.
Inga farter eller puls, min klocka la av och gjorde en slags autoreset, det gjorde ingenting, men det kändes som att jag höll en okej fart, 5,20-5,40. Men man kan ju inte vara säker.

Just nu känns det som jag är i ett vakum, jag har nu anmält mig till Stockholm Marathon, men jag har inte kickat i gång träningen. Nu har jag faktiskt lite läge att köra lite grundträning innan Salkaiz-träningsprogram drar i gång i december. Känner mig oerhört lost nu när jag inte har något träningsprogram att följa. Har tänkt att högsta prioritet är långpasset följt av backträning och intervallpass, varvat med distanspass. Det kanske är nu som man ska lägga tid på styrka och backträning? Ja frågorna är många men jag antar att det viktigaste är att man kryter på sig skorna tre till fyra gånger i veckan och ger sig ut och flåsar.

1 kommentar:

Desirée sa...

Vad är egentligen skillnaden mellan en löpare och en joggare? Men annars var jag imponerad över att du gav dig ut. Vi andra stannade i sängen. :)