söndag 26 oktober 2008

Alternativ träning?

Jag har inte blivit frisk. En gammal polare har gett mig ett råd att man kan supa bort sin förkylning med en "tusenkronorsfylla", det enda man få stå ut med är en dags bakfylla.
I och med att vi hade gäster på middag i fredags och de gillade maten och framförallt vinet, så jag häll samma tempo som resultade i en toppenkväll och jag vinglade vid tvåtiden från köket till sovrummet. Men jag vaknade med bakfylla OCH ont i halsen, snorig och hängig. Hjälp!
Vi åkte ut till stugan i Norrtälje, äntligen kunde man andas och jag kände att livet kom tillbaka.
I dag så har jag rört på mig lite, sågat granar med motorsåg. Det är otroligt roligt, svettigt och lite adrenalin, var kommer granen att falla? Nästan två timmar höll jag på. Efter middagen ville grabben, 2,5år, leka och gräva i sandlådan. Det slutade med att vi tävlade om vem som kunde hoppa längst, jämfota från kanten.
Ett mycket positivt tecken i dag är att jag äntligen har fått smaken tillbaka för kaffe, mumma! Fikade två gånger med kärleksmums och bullar.