torsdag 26 juni 2008

Styrketräning, valium för en stressad kropp

Jag blir otroligt avundsjuk när jag läser om min polare som flyger fram bland norrlandsmyggen. I går var jag på gymmet för första gången på länge, testade lite cykling, foten kändes helt ok. Tyckte bara att det var svårt att komma upp i puls ända till jag hittade till bergprogrammet och fattade hur man ökade på motståndet. Shit, då fick jag en massa mjölksyra, och dessutom massor med välbehövlig pulsträning. Det var fantastiskt skönt att få ett pulspass trots min onda fot. Vågade dock inte köra allt för hårt, vill ju inte åka på fler bakslag. Avslutade passet med styrka, körde framsida och baksida ben, lite armar och bröst.
Mår toppen idag och tänker köra ett likadant pass i morgon.
Inte för att jag tror att någon är intresserad men min fot är lite bättre, jag behandlar den med votalren, treo, grönt the, c-vitamin och resorb. Men med att foten är bättre betyder bara att jag haltar lite mindre än vad jag gjort tidigare. Jag är tvungen att ta bilen överallt, när jag tar Sixten till dagis, när jag åker till jobbet, när jag har lunch. Jag brukar försöka att lägga in lite vardagsmotion, speciellt nu när jag ska tappa vikten till 83 (tre kilo kvar), men det blir svårt just nu. Den här veckan väljer jag hissen.

Inga kommentarer: