tisdag 23 juni 2009

Löpning i vardagen

Skönt att kunna lägga in ett pass som gör nytta på fler än ett sätt, både kondition och att man ska förflytta sig från A till B. Var tvungen att lämna in bilen på verkstaden, den har efter att jag servade den blivit skraltig och låter väldigt mycket.
Men, jag lämnade bilen kl 7 och kunde sen springa med lättasteg hem de fem kilometrarna, i stället för att trängas på en buss kunde jag njuta av solen på väg hem över Västerbron.
Och då sprang det ut en man framför mig, som hade varit ute på långholmen, han hade bra klipp i stegen men jag kännde att jag bara måste springa om honom - och det gjorde jag. Med hög puls och en nöjsam min i ansiktet rullade jag ner för Västerbron och trampade på över kungsholmen hem till Vasastan, som sakta höll på vakna för ännu en dag.

Inga kommentarer: