onsdag 15 april 2009

Utmana ödet

Man får tydligen inte säga: Jag är i toppenform, jag känner mig stark osv. För då kan det komma en lite olycka och man blir skadad, har jag hört. Men jag tror inte på det. Jag säger det igen: Träningen går toppen och jag håller på att nå ett av mina delmål, att inte bli skadad under min marathonträning. Jag har i och för sig dragit ner på några pass, men eftersom jag är ganska dåligt grundtränad så är det viktigt för mig att få kontinuitet i min träning. Och om jag inte får alla kilometrar i benen så tror jag att det är mindre viktigt. Dessutom så kan man ta i lite hårdare på passen om jag bara tränar tre gånger i veckan.

 

Vågen har lagt av, så jag vet inte hur det går med min viktminskning. Men om jag ser mig i spegeln så ser det inte ut som om jag har tappat något.

Min franska PT gav mig några råd: Han tycker att det är för mycket socker i mitt mellanmål, äpple eller banan, jag ska äta torkade äpplen. (kostade 41,50 på hälsobutiken, det kostar att ligga på topp). Sen ska jag inte äta kolhydrater på kvällen.

 

Jag ska prova denna diet i veckan, men sen tror jag att jag kommer att äta som vanligt fram till loppet.

Inga kommentarer: