torsdag 9 april 2009

Toppform

Jag vill bara lovorda löpningen ett slag. Efter att ha haft en vilovecka så känner jag mig i otroligt bra form. När man går till jobbet känns steget lätt och enkelt. Och ständigt går man med en längtan att få ge sig ut och springa. Vill knappast veta hur jag skulle ha mått om jag inte hade hittat till löpningen.

Dagsvikten ligger på 82kg. Jag har bara lyckats kapa ett kilo på ca 3 veckor: Och jag vet vad problemet är; jag äter en lätt middag med lågt GI. Efter 3 timmar är jag jättehungrig och har då inget bra litet mål att stoppa i mig. Så, då rullar det in godis, mackor och glass. Supergott! Men inte så bra kanske.

När jag var i Paris och sprang fick jag göra det tillsammande med en personlig tränare som min syrra hade fixat (tack syrran). Han tyckte att om jag skulle bli bra på marathon så borde jag sikta på 75 kg. (Och jag som tyckte att sub 80 var ett svårt mål) När det gäller vikten så får vi se, jag känner mig mycket nöjd med hur jag ser ut. Det är endast av tidmässiga skäl som jag nu vill minska i vikt.

Inga kommentarer: