lördag 26 mars 2011

Löken var nära att få övertaget

För er som inte gjort lumpen kanske inte vet vad en lök är, en snubbe som hellre sitter och dricker kaffe, äter limpmackor med korv, i en uppvärmd bandvagn än att ligga ute i busken med vita blixten (träskidor) på fötterna.

I dag så fick jag ett ryck och gjorde premiär i att springa till jobbet från huset och hem igen. Det är ca 8 kilometer, en perfekt längd för mig, tar ca 40 min. Trots att jag ligger efter med träningen på alla sätt så var det nära att jag hoppade på en tunnelbana efter 2 K på hemvägen. Hur kan det vara så? Jag älskar verkligen att springa men tryckte på i en uppförsbacke och drog på mig lite syra, direkt så vaknade löken i mig och sa att jag hade nog väldigt ont i foten som jag trampade snett med på vägen in. Det vad nog bäst att hoppa av detta pass - för säkerhetsskull, så du inte skadar dig. Men efter en lätt temposänkning och att pannbenet fått säga sitt så var jag i alla fall på väg förbi Kristinebergs T-bana och över bron mot Alvik, där framme hade pannbenet tagit över helt och jag kände att löpsteget och andningen fungerade bra så jag provade att trycka på lite igen. 6e kilometern gick på 3'45(!) Bra pass både fysiskt och framför allt mentalt.

Inga kommentarer: