söndag 20 juni 2010

Funderingar på nya lopp

På samma sätt som förra året så är jag väldigt seg i kroppen efter Stockholm Marathon, och jag vill inte stressa igång någon träning, väntar in kroppen, tror att det är bra om jag ska lyckas slippa skador.
Äntligen så fick jag snöra på mig mina nya skor, superlätta Mitzuno Wave Elexir 5. Testade bara några få kilometer men de var grymt härliga, när jag kom ut på en asfaltssträcka drog jag upp takten och lät steget flyta på. Vill gärna kunna öka på träningsdosen nu och kunna få känna att jag kan få en ordentlig progression i löpningen. När jag tittar framåt nu när det gäller tävlingar så är det Lidingöloppet som hägrar. Vill gärna träna mer traillöpning och tycker egentligen att det verkar vara den bästa formen av löpning med en naturlig belastning av kroppen i upp och nerförsbackar. Vill även springa en till mara i år och hoppas på att kunna pricka in Nice-Cannes maran som går i november (perfekt väder på Rivieran då). Vill även ställa upp i ett kortarelopp 5 eller 10K, borde kunna putsa mitt PB på milen i år. Visst har jag sneglat på längre distanser men vet att det finns tid år framöver att testa kroppen på, och det var med mycket tvekan som jag tackade nej till min modiga polare som ska kasta sig in i det okända!

1 kommentar:

Desirée sa...

Jag lovar att stå någonstans vid vallauris och heja.