tisdag 3 mars 2009

30 grader kallare på 6 timmar

I lördags kom jag hem från Cannes till ett svart och kallt Stockholm. Satte mig i en bil och körde 30 mil till Mora, var framme 00.30, tittare runt om kring och undrade hur kunde det här hända? I morse så satt jag i solen och åt frukost på en mysig veranda i provance...
Jag gör en tränings-DVD om Vasaloppet och bör man ju vara där för att ta lite stämmningsbilder. Vasaloppsåkare är ju halt klart dedikerade till sitt kall, kl 04.00 vaknade jag efter 2 timmars sömn. Tittade ut genom fönstret och såg skidåkare med stora ryggsäckar som var på väg. Man måste åka 4.30 för att hinna till Sälen innan starten går 8.00. Men när starten går kan jag förstå varför man utsätter sig för denna utmaning, vilken stämning!

I går så gick startskottet för en ny fas i mitt träningsuppläg: Kapa kilon. Jag väger idag 85,5 kg och jag har som mål att komma under 80 kg innan maran. Jag tänker inte springa runt med onödiga kilon. Började med stenhårt diet i går med kalkon och sallad till lunch och till middag åt jag lax, linser och grönsaker. Nattmackorna byttes ut mot morötter.

Inga kommentarer: