torsdag 10 februari 2011

Läskigt i helgen

Jag har gjort något som jag hoppas att jag inte ångrar, jag har anmält mig till en 2 dagars workshop med Erwan Le Corre
Tillsammans med Ultraman Champion Jonas Colting ska jag tillsammans med 24 andra deltagare lära oss att röra oss naturligt.
Ärligt talat så ser jag inte fram emot detta, jag är mest rädd för att jag har hoppat på något som jag inte passar för. Att alla andra är grymma. Men å andra sidan står det i anmälan - The workshop is open to all fitness levels.

Varför utsätter jag mig då för detta, jo jag tror faktiskt att jag kommer att utvecklas som löpare - förhoppningsvis även som människa. Jag är van i jobbet att utsättas för svåra och nya utmaningar men sällan att jag utsätter mig själv för detta. Jag har för länge sedan skrivit ett citat som jag gillar fortfarande - De stora skämmande hindren man hoppar över ser så små och obetydliga ut i backspegeln. (ja jag vet att man inte har backspegel på sig när man hoppar).

Kommer jag att predika efter helgen? Ja.

3 kommentarer:

Anonym sa...

*Väntar*
Kommer det ngn predikan snart, eller? Eller sågar du hela grejen? Vilket som - jag vill läsa! NU! :-)

Fredde sa...

Jo, det kommer nog något. Måste bara jobba lite först...

Anonym sa...

Du kan sitta där i din tysthet och käka sniglar, maskar, blåbär, kottar och annat som ni svettstinkande smutsiga stenåldersgubbar gör.

Haha.. tror jag.