onsdag 16 september 2009

Uppföljning Detox

Jag har ju tidigare utlyst att jag ska göra en detox, det var direkt efter sommaren med ganska många kvällar med grillat och vin. Jag gillar att göra något fullt ut, men jag har insett att i detta fall så behövs det inte. Snacka om att jag blev förvånad när jag började att läsa detoxboken jag beställt, och det mesta som står i den lever jag efter redan idag! Dont need a change. Min ”Läkare” har gett mig några kostråd som jag lever efter och jag känner en så stor skillnad på före och efter att jag knappt kan fatta det. Bara genom några enkla byten av kosten och skillnaden är maximal. Dessutom säger han att det är helt ok med några glas vin i veckan, my type of guy.

Att bo i storstad kan ofta ge ganska många förutbestämda samtalsämnen, lägenhet, lån, hus, flytta eller inte, vilket dagis mm. Träning, kan många prata hur mycket som hellst och inte minst mat. Vad äter du? GI eller inte, struntar i allt eller inte. När jag var och filmade förra veckan blev fotografen jätteupprörd när jag avbeställde ris till min indiska rätt till förmån för extra sallad. Han tyckte att det var mycket löjligt att hålla på att dutta med beställningar, det är väl bara att äta. Jag tyckte det var intressant att det kan uppröra så mycket vad man som individ väljer att äta, eller rättare sagt att man har en bestämd uppfattning vad man vill stoppa i sig eller inte.

Men det är klart att lite samma sak tror jag att det är när det gäller alkohol, om någon väljer att inte dricka så måste man ha en anledning. Typ Graviditet, köra bil eller ett viktigt lopp dagen efter. Om man bara inte vill dricka alkohol är ofta inte en godtagbar anledning. Men jag måste säga att jag blev imponerad av mina kompisar som jag hängde med på en grabbkväll med bira och pizza i fredags (Kvällen innan Stockholm Halvmarathon) som tyckte att det var helt OK att jag inte festade med dom.

Inga kommentarer: